B2B w sektorze e-commerce

Rozwój nowych mediów oraz polskiego rynku e-commerce sprawiają, że sektor B2B coraz częściej dostrzega możliwości płynące z handlu elektronicznego. Klienci obsługiwani do tej pory przez handlowców, coraz częściej oczekują takiego samego poziomu przeprowadzania transakcji, jak klienci sektora B2C.
Platformy B2B – co to jest?
Jeśli zastanawiasz się, czym różni się platforma B2B od standardowego sklepu internetowego, już wyjaśniamy!
PLATFORMA B2B |
STANDARDOWY |
|
odbiorcy | zamknięta grupa klientów | klient indywidualny |
cena | uzależniona od ilości zamawianego towaru bądź statusu przypisanego przez sprzedawcę | jednakowa dla wszystkich kupujących |
promocje i grupy cenowe | ustalane indywidualnie dla każdego klienta w zależności od przypisanego statusu lub wartości zamówienia | ogólnodostępne dla wszystkich |
informacje i dokumenty z poziomu panelu klienta |
faktury, płatności, rozrachunki, kredyty kupieckie, dokumenty PZ; |
faktura, rachunek; |
składanie zamówień | zakup produktów w dużej ilości; często ten sam w określonych odstępach czasowych | zakup pojedynczych sztuk produktów |
Elementem wspólnym w platformach B2B i B2C są moduły o charakterze marketingowym oraz wsparcie analityczne. Dzięki nim sprzedawcy mogą docierać do nowych odbiorców z poszerzoną ofertą oraz zwiększać ilość zamówień od klientów biznesowych.
Platforma e-commerce B2B – korzyści wdrożenia
Platforma e-commerce B2B przynosi wiele korzyści zarówno dla sprzedawców, klientów, dystrybutorów, jak i handlowców. Wdrożenie takiej platformy sprzedażowej przynosi nie tylko korzyści związane z pozyskaniem nowych klientów, ale także z automatyzacją sprzedaży, oszczędnością czasu oraz wzrostem sprzedaży i zysków z prowadzonej działalności.
Poniżej przedstawiamy punktowo korzyści wdrożenia platformy e-commerce B2B, które decydują o kluczowej roli tego systemu:
- Usprawnienie komunikacji z klientem,
- Stały dostęp do oferty produktowej,
- Sprzedaż zorientowana na klienta,
- Automatyzacja sprzedaży,
- Redukcja kosztów,
- Kontrola procesów,
- Integracja z systemami ERP i innymi systemami magazynowo-księgowymi,
- Wzrost sprzedaży,
- Oszczędność czasu.
Platforma e-commerce B2B – na co zwrócić uwagę
Na co zwrócić uwagę przy wdrażaniu platformy e-commerce B2B? Przede wszystkim należy pamiętać o tym, dla kogo wdrażamy rozwiązanie. Platforma sprzedażowa B2B powinna być funkcjonalna i przejrzysta przede wszystkim dla użytkowników systemu. Jeśli kontrahent dokona zakupów w Twoim sklepie i będzie zadowolony z całego procesu, chętniej do Ciebie wróci.
Dlatego warto postawić na odpowiedniego i doświadczonego partnera wdrożeniowego, który wyznaczy właściwy kierunek projektu platformy e-commerce B2B dla Twojego przedsiębiorstwa
Określenie platformy B2B dotyczy również platform integracyjnych, które umożliwiają łączenie i wymianę danych transakcyjnych tj. dokumentów, faktur, zamówień pomiędzy różnymi systemami informatycznymi wykorzystywanymi przez partnerów transakcji.
Integracja B2B z Subiekt (GT / Nexo)
Integracja platformy B2B z Subiekt pozwala na usprawnienie i optymalizację procesów sprzedaży hurtowej. Dzięki automatyzacji procesów sprzedażowych oferta Twojej firmy jest zawsze aktualna.